Spartacus Vitorlás Egylet

18 lábas szkiff EC

2012. május 21. 16:23
admin

1. Nap
Már előző este megérkezett az 5 angol hajó, éjjel a németek 3 hajója, este vidám ismerkedési est wellcome-drinkkel. Reggel szerelés, hegesztés, javitgatás, egy órakor vizreszállás, 2-kor rajt. Hosszú pálya három cirkáló szakasszal, minden hátszélben át kell menni a rajtvonalon, hátszél befutó a pálya közepén. A szél 5 csomós, a rajtnál még épen elég a versenyzéshez, de folyamatoasan gyengül. Nyilván ez is hozzájárult ahhoz, hogy többen elfelejtettek visszatérni a korai rajtjuk után. A futamot az an golHyde Sails csapata nyerte, a magyar Liberty Sailing Team előtt, őket ismét egy angol csapat követte. A befutó után a szél varázsütésre leált, parti halasztás, a versenyzők a Red-Bull sátorban hűsölnek. Kéne még egy futam ma, mert a hétvégi kilátások nagyon rosszak, hidegfront közeleg. A magyar csapat egyik legénysége, Takácsy Levente fuvart keres, reggel érettségizik német nyelvből.

2. Nap
A második nap sem volt kedvezőbb az elsőnél, délelőtt ismét tükörsíma víz, szélnek nyoma sem. Csak fél háromkor tudtunk kimenni, akkor jött egy kis bíztató bríz, 5 csomó sebességű. Rövidített pályán mentünk a biztonság kedvéért. Az előző napi OCS-ek meghozták a hatásukat, sokkal fegyelmezettebb volt a mezőny. Az 5 csomó persze hamarosan 2-re csökkent, de még becsületesen be lehetett futtatni, utána parti halasztás, hátha mégegyszer vízre tudunk szálni. Ere sajnos este 7-ig nem volt szükséges, akkor viszont már hangolt a zenekar, akik hajnalig szórakoztatták a mezőnyt.
Most szombat délelőtt, tükörsíma víz, parti halasztás, várunk !

3. Nap
A szombat hasonlóan kezdődött mint az előző két nap. Tükör síma víz, szélcsend, tűző nap, de a metorológia egyre közelebbre ígérte afront megérkezését.
Délután 2 óra akörül megjelent egy gyenge csík Dél felől, irány a víz! Kitűztük a pályát Déli-re, már el is fordult a szél nyugat felé, áttettük a pályát, már el is fordult ÉNy-felé, áttettük, de már É-felől fújt és egy re erősebb. Vízreszállt a mezőny, de addigra már a nagy rig (hosszabb árboc és nagyobb felületű vitorla) már túl nagynak bizonyult. Akik kiértek, hamar visszafordultak, riget cserélni. Közben a szél erősödött tovább, már meghaladtza a 25 csomót, melyet az osztályelőírás még engedélyez egy futam elrajtoltatásához. Parti népszavazás, nem jönnek vissza. A rendezőség szomorkodott a víz közepépn, de hát versenyző nélkül nem lehet futamot rendezni. Így a harmadik nap futam nélkül tértünk vissza a kikötőbe. Talán vasárnap.

4. nap
A szombat délután megérkezett front hatására még vasárnap is fúj a szél, úgy indultunk ki, hogy 3, esetleg 4 futamot tudunk tartani. A mezőny elővigyázatos volt, mindenki kis riggel szerelt már kora reggel. A szél 18–22 csomós volt 10 óra taájban, a mezőny vízre is szállt, de többek meggondolták magukat és már a rajt előtt visszafordúltak. 6 hajó rajtolt el, több borulással, átlapozással tarkított mutatvbánynak lehettünk tanúi. A győztes hajó az angol HYDE SAILS a hátszél befutó vonal előtt 5 méterrel borult, de mivel az árboca 10 méter hosszú, az árboccsúcs befutott. A szél közben tovább erősödött, meghaladta a 25 csomót, de a mezőny is elfogyott, úgy döntött a rendezőség, több futam nem lesz. Jó hangulatú díjkiosztó zárta a versenyt Képek, videók a skiffes Facebook oldalon.

+ Végeredmény

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük