Spartacus Vitorlás Egylet

FD EB 2015, UMAG

2015. szeptember 25. 14:08
Olcsi

15 nemzet 70 hajója érkezett a kontinens viadalra, köztük az 5 magyar egység. Az első nap halasztással telt a 25–32 csomós déli szél miatt, viszont szörfözésre kiváló körülmények voltak, de csak a lelövés után tudtunk egy kicsit csúszkálni.

Másnapra gyengébb Yugo-t ígértek, ami az első futamban nem is ment 8-10 csomó fölé. A rajt után jobbra tekert a szél és az áramlás is kicsit gyengébb volt arra, ezért a luv rajtosok nagy előnyre tettek szert. Mi középtől lejjebb rajtoltunk és balra tendáltunk, ami a bójánál 30 körüli helyet eredményezett. Sokat jöttünk fel a raumban, de később már nem nagyon jöttek be a húzásaink és végül 18-ként futottunk be. A hollandok csak eggyel vertek meg, annak ellenére, hogy már 10-ek is voltak. A többi magyar hajó viszont jól szerepelt, kivéve Mukiékat, akik még nem találták a ritmust. Az első 4 helyen olasz hajó végzett, élen a dobogó esélyes Vespasiani testvérekkel.

A 2-3 futamra befrissült a szél, 15 csomós lökések is voltak, amiben kicsit letisztult a mezőny. A hullámok magasra nőttek és komoly sottolásra késztették a mezőnyt, viszont bőszélben nagyokat lehetett siklatni. Számunkra a forgatókönyv szinte ugyanaz volt mindkét futamban: biztonsági rajt, jó sebesség, 1-3-ban a kreuz bójánál, majd élre állni és a mezőnyt tartani. A második futam raumjában a spinyóhúzás nem ment flottul ezért a hollandok megtakartak és átmentek felettünk. Viszont később túl mélyre mentek és a fentről frissülő szélben, mi mentünk el nekik.

A harmadik futamban a 6. rajtra ment el a mezőny (80 percen keresztül rajtoltunk a halasztásokkal együtt). 19 hajó BFD-t kapott, köztük sok ellenfelünk is. A harmadik fekete zászlós végre sikerült. Végig vezetve nyertünk, a szél nem nagyon forgott, így a jó első kreuz után nem volt nehéz dolgunk. Enoék ismét mögöttünk futottak be, így a nap végén 1 pont előnnyel vezettünk. Zigiék ebben a futamban 3-ok lettek. Mukiék is jól mentek volna, de az első bójánál az ITA 36 balcsapáson nekik ment és felborította őket, ráadásul a felborult hajó alját is kilyukasztották a hajó sarkával. Péró nem kicsit volt ideges, amit a partra érkezésig tartogatott, majd egy 5 perces rohamban leüvöltötte az olasz kormányos fejét. Szerencsére később kibékültek és Csabi sem kapott infarktust.

Másnapra 15 csomós alapszelet jósoltak ezért többnyire mindenki erősszeles génuát húzott. A rajt előtt viszont alig fújt, de mi nem cseréltünk, mert az ellenfeleink is ugyanazzal voltak. Ismét csak fekete zászlóra tudtunk elrajtolni, az „U” lobogó semmit sem ért a mezőnynek. Egész jól felértünk a kreuz végére, de néhányan be tudtak elénk fordulni és feljebb kellett húznunk, amivel sokat vesztettünk. A második körre befrissült a szél és a sebességünk látványosan megugrott. A futam végére a 4. helyre tornáztuk magunkat, a préselkedő Cipriáni mögé, de a hollandok is felkúsztak az 5. pozícióba. Szerencsére az első két helyen olyanok végeztek, akik nem voltak veszélyesek összetettben.

Az 5. futamra már indokolt volt a „heavy genua”. Sebességünkre építve középen vitorlázva elsőnek vettük a bóját a GER 88 előtt. Innen kezdve előnyünket csak növeltük és harmadszor is nyertünk. Kis-Königék feljöttek a 3. helyre és a hollandok is jól hajráztak, de 3 ponttal ismét elléptünk előlük.

Csütörtökön pihenő nap lett volna, de szerencsére a rendezőség – mérlegelve az időjárás várható alakulását – a folytatás mellett döntött. 12–15 csomós szélben kezdtük a napot néhány rajtolással. A mi feladatunk a hollandok tartása volt, de rosszul alakult az első szakasz számukra, ezért csak messzebbről figyeltük őket. Mi viszont vezettünk és továbbra sem voltunk lassúak, így gond nélkül sikerült ezt a futamot is megnyerni. Az olaszok nem találták a jó állítást, végig egyenes árboccal „mekegtek”, és a hollandok végül ledarálták őket.

A következő futam rajtjánál eléggé beragadtunk, mert nem akartunk kockáztatni, de Enoék is óvatosak voltak. Viszont Süliék bátran megindultak és a legjobbkor fordulva megcsípték a frissülést, amivel keresztbe verettek a mezőny előtt és magasan elsőnek vették a bóját. Mi is jó oldalon voltunk és tiszta szélben tudtunk egyre több hajót lehagyni. 8 körül vettük a bóját és lépésről lépésre jöttünk fel. A futamban csak Andrisékat nem értük utol, de nem is csoda, mert nekik ugyan olyan sebességük volt, mint nekünk. A hollandok szerencsére nem remekeltek és csak nyolcadiknak futottak be, ami a legrosszabb bent maradó helyük lett. Ezzel az előnyünk akkorára nőtt, hogy az utolsó 2 futam egyikében elég volt egy 7. hely a győzelemhez, a többiekkel szemben pedig már egy 13. is jó lett volna.

Pénteken nagyon gyenge szélben próbálkoztunk a rajttal, az áramlás és a hullámzás viszont erős volt a szélerőhöz képest. Nagyon durván beragadtunk a rajtba, de pár perc múlva már vertük az ellenfeleinket. A szél annyira leállt, hogy 15 perc után lelőtték és több mint fél órát vártunk, amíg újra jött valami. Aztán elég gyorsan stabilizálódott a szél és újra nekivágott a mezőny. Ismét biztonsági rajttal indultunk és a hollandokat tartva haladtunk a bója felé. Mindketten a rossz oldalon voltunk és 20-on kívül húztunk spinyót. Néhány luvcsatázóval felszorultunk a raumban, miközben a hollandoknak sikerült beejteniük a mezőny alá és egy jó lee taktikával 10 hajót megelőztek és egy merész raum bója vétellel nagyon elhúztak. Mi ellenben kifogtuk a legnagyobb tutajt a halzolásnál és csak nagyon nehezen tudtunk kibontakozni. Enoék egészen az 5. helyig fel tudtak jönni, de mi is sok hajót lehagytunk. A befutó kreuzban már lekereszteztük az osztrákokat és a 11. helyen álltunk, ami a végső biztos győzelmet is jelentette volna, de végül nem tudtunk befordulni eléjük a célban és így még maradt matematikai esély a hollandok győzelmére. Igaz elég kevés, mert nekünk elég lett volna egy 11. hely, ha győznek, de ha csak másodikak, akkor mindenképp mi nyerünk. Ennek megfelelően velük rajtoltunk az utolsó futamban és végig kontroláltuk őket. Ezzel együtt elég jó helyen értünk fel, 4-5 hajóval előttük és csak arra mentünk, amerre ők. A biztonságos távolság végig megmaradt és a 6. helyünkkel végül 12 pont előnnyel nyertük a versenyt. Az olaszok viszont kis híján megverték a hollandokat, és a németek is nagyon felzárkóztak. Süli Andrisék újabb BFD-jük ellenére is feljöttek a 6. helyre, amivel életük egyik legjobb eredményét érték el. Mukiék utolsó nap belehúztak és feljöttek a 13. helyre. DJ-ék 15., Zigiék 18. helyen zártak, amivel a magyar csapat lett a legeredményesebb.

Szerencsénk volt az időjárással és a rendezés is zökkenőmentes volt, a vízen Alen Kustic, a földvári OP EB PRO-ja jó döntéseket hozott, így 5 nap alatt lezajlott a 9 futam. Jövőre több mint 120 hajót várnak a németországi Steinhude tóra.

 




MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


+ 6 = tizrnnégy

(Spamcheck Enabled)