Spartacus Vitorlás Egylet

FD VB ’16, Steinhude

2016. május 24. 0:37
Olcsi

Ezen a tavon még soha nem vitorláztunk, de a hírét már hallottuk. Az edzések alatt le tudtuk szűrni, mi igaz a mendemondákból. Kb. a Velencei-tó és a Fertő keveréke 1,5m átlag mélységgel, 4 x 8 km vízfelülettel, rendkívül csíkos széllel, jelentős szélfordulókkal. Mégis kezelhetőnek tűnik, és viszonylag logikusan lehet taktikázni, de persze vannak kivételek.

A 113 hajót (ebből kb. 80 német) négy csoportra bontva 2 külön rajttal választották szét. A hat selejtező futamban minden csoporttal kétszer találkozunk. Az első futamban 2-ként rajtoltunk, így legalább képet kaptunk a szél tendenciájáról. 7 perccel rajtoltunk az első brigád után, de szerencsére ezt visszalőtték, így még volt esélyünk, hogy ne keveredjünk bele a lemaradókba. A második rajt fekete volt és elég jól sikerült. Mi balra akartunk nyitni, mert ott több szelet láttunk, ezért lee-ben rajtoltunk a viszonylag szimmetrikus vonalon. Annak ellenére, hogy az utolsó 30 mp-ben még betámadták a helyünket, tudtunk magasságot tartani és tiszta szélben húztuk a pozitívot. A legjobbak mind ott voltak körülöttünk, de nem mindenki tudott jól kilőni. A dánoknak ki kellett fordulniuk, ami sok helyükbe került. Mi az első radikálisabb leesésig tudtunk tovább haladni és csúsztunk is ki a mezőnynek. A szélfordulóval mindenki átfordult és újra pozítívon vitorláztunk. Néha úgy felpörgött, hogy szinte a bója felé lehetett menni, de több visszalengés is volt benne. Az egyik ilyennél a környezetünkből többen kifordultak a bal layline felé, de mi inkább kontrollálni akartuk az egész mezőnyt, ezért annak ellenére, hogy jól nézett ki, nem mentünk velük. Így hárman elénk kerültek a bójánál. Bár az angol szabálytalanul fordult be a zónán belül, nem izgattuk magunkat, mert sejtettük, hogy a felhúzással megesszük. Így is lett, sőt a második német fölé is sikerült becsúszni, mert ő is elrontott valamit. Normál esetben innen egy hajónak már nincs esélye, de ők valahogy mégis visszatornázták magukat. Ezzel aztán annyira megelégedtek, hogy nem figyeltek a támadásunkra és egy erősödést kihasználva föléjük csúsztunk és megtakartuk őket. A halzolásnál az első német (GER 199) túl kényelmes volt, ami egy kis magassági fölényt jelentett nekünk. A föntről frissülő szelet kihasználva elég hamar elé kerültünk és végül még a GER 30 is előtte vette a leebóját.

A 2. kreuz nagyon szenvedős volt, kezdtük utolérni a leszakadókat az előző csapatból, így nehéz volt tiszta szelet találni. Az emberfogás nem volt egyszerű ilyen viszonyok között, de elsőnek vettük a bóját. Kisebb megbeszélés után Domival a halzolás mellett döntöttünk, mert sokkal pozitívabb volt a balcsapás, ráadásul a jobb oldal tele volt a kevésbé jól hátszelező lemaradókkal. A második természetesen nem halzolt, inkább a negatívot húzta, hátha valami külön szelet kap. Amikor visszahalzoltunk, hogy fogjuk, nagyon jó mélységünk volt, de a szél kezdett elfogyni, aztán szinte teljesen elállt és a németek lassan megkerültek annak ellenére, hogy kétszer akkora távolságot tettek meg. A spinyót kb. 30 méter hátránnyal húztuk le és 50 méterrel követtek az angolok, akik meglepetésre megelőzték a gyenge szeles menő Bogumilékat, csak éppen a másik szélről. A vezető hajó, nem sokat bajlódott a kontrollal, csak húzta a jobb oldalt. Mi próbáltuk kihasználni a forgásokat, de már tele volt a pálya előttünk az előző csoporttal. Inkább fogtuk a többieket és reméltük, hogy az utolsó raumos körben lesz esélyünk visszaelőzni, de hamar kiderült, hogy a kreuz végén befuttatnak. Az első hajó párszor beigazított, de nem miattunk, csak a szél miatt és neki lett igaza, jelentős előnnyel nyerte a futamot. Mi azért örültünk a helyünknek, mert a nagy ellenfeleink mind hátrébb végeztek. A többieknek (Zigi-Balázs, Béla-Péró) nem nagyon jöttek a lapok, de még bármi lehet.

Később már nem sikerült futamot rendezni, bár volt próbálkozás, úgyhogy holnap hármat terveznek.

Üdv,
Olcsi



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


× 5 = tizenöt

(Spamcheck Enabled)