Spartacus Vitorlás Egylet

FD VB 3. nap

2016. május 26. 1:31
Olcsi

A selejtezők vége

Tényleg gyenge szél lett, de az iránya megegyezett a tegnapival. Az első csoportban rajtoltunk egyből fekete zászlóval. A vonal nagyon lúvos volt, úgyhogy a rajthajó környékén helyezkedtünk. Egyperces környékén erősen balra fordult a szél és felborult a koncepció. Megindultunk lefelé, de már nem volt idő jól helyezkedni. Nagyon sűrű helyre kerültünk és nem akartunk kilógni, ezért óvatosan indítottunk, ráadásul a szél is leállt, így csúnyán beragadtunk.

Véleményünk szerint több hajó is kint volt, de csak egyet zártak ki. A baloldal egyből lekeresztezte a lúvosokat velünk együtt, mi pedig próbáltunk kibontakozni, de mindig volt valaki, aki miatt nem tudtunk az optimális pillanatban fordulni. Így is feltornáztuk magunkat kb 20 körüli helyre a szakasz végére, de aztán jött a vesszőfutás. A tömeges bójavétel után beindultak a lúvcsaták, amiből nehezen szabadultunk, és amikor végre ki tudtunk ejteni mélységre, akkor felülről elkezdett frissülni és persze a hátulról egyenesen a bója felé haladók is becsúsztak alulról. A raumbójához egy 15 hajós tutajban érkeztünk, ahol a cél a hajó sérülésének elkerülése volt. Ez sikerült, de a pozíciónk bánta.

A második raum vége behátszelesedett, ahol néhány halzzal felhoztunk pár helyet, de a nagyobb felzárkózás a cirkáló szakaszra maradt. 12. hely körül kezdtük a hátszelet, ahol további csapatokat előztünk meg, majd a célig óriási hátrányt behozva az ötödik egység csak egy hajóhosszal előzött meg. Ha egy kifújt szeles helyen vagyunk, nem férünk be a húszba.

Az utolsó selejtező futamban másodiknak rajtolt a csoportunk, a fekete zászló már természetes volt. Középen helyezkedtünk, hogy kicsi legyen a kitettség a forgolódó szélben és minden rövid szélváltozást kihasználtunk. Gyakran 20-30 méterért is érdemes volt kettőt fordulni, hogy a megfelelő csíkban legyünk, de egyszer sajnos az arcunkba kaptunk egy németet, amitől kiestünk a ritmusból. Szerencsére a kreuz végén bejött, hogy a layline alá fordultunk, mert tudtuk, hogy többen túlkreuzolják magukat, de ehhez az is kellett, hogy Domi addig szugerálja a szelet, amíg venni nem tudtuk a bóját. Harmadiknak húztunk spinyót és a raum végére már egészen a sarkában voltunk a másodiknak, aztán egy jobb halzolással sikerült föléjük kerülni és megtakarni őket. A leebója után erősen kontrol alatt voltunk a korábbi 470-es VB győztes Peggy Bahr révén, de az üldözőinktől igencsak elléptünk.

A hátszelet 100 m előnnyel kezdtük és hamarosan a vezetést is átvettük a németektől, de közben a szél teljesen leállt, majd amikor újra megjött hátulról, olyanokat is elfújt mellettünk, akiket addig nem is láttunk. Ekkor már teljesen összekeveredtünk az előző csoporttal, akik nem könnyítették meg a felzárkózást és a következő kreuzban sem volt szerencsénk. A szél jobbról frissült, amikor mi már balra kényszerültünk, de a szakasz második felében még ötödikek voltunk. Sajnos rövidítettek, így javításra már nem volt esély, de a befutó előtt jobb csapáson találkoztunk a 4. hajóval, aki nem adta meg az útjogot, de korrekt módon megcsinálta a 720-at, átadva ezzel a helyét.

Összetettben továbbra is vezetünk, de nem jönne rosszul az az elveszített 3 pont. A dánok, akikkel ma nem találkoztunk, 2 futamot nyertek, amivel 2 pontra megközelítettek. A GER 88 volt a nyertese a második futam hátulról frissülő szelének és bár az elsőben 10. helyen végeztek, így is harmadikok. A hollandok egy ponttal követik őket a mai 4, 2-vel. Az arany csoportban ennek a 4 hajónak van a legnagyobb esélye győzni, de a következő futamokra még várni kell, mert csütörtökön pihenőnap lesz.

Olcsi

+ Eredmény 6 futam után



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


3 − három =

(Spamcheck Enabled)