Spartacus Vitorlás Egylet

Magyar siker a Gardán!

2016. szeptember 19. 14:35
Olcsi

Repülő Hollandi Olasz Bajnokság, Campione

7 nemzet 34 hajója vett részt a Garda tavon megrendezett nyílt Olasz
Bajnokságon. Változatos körülmények között 7 futamot tudtak rendezni 3 nap
alatt, ahol a magyarok kiemelkedően teljesítettek.

Az első napon, pénteken a délre tervezett rajt olaszosan csúszott egy fél
órát, ami pont elég volt ahhoz, hogy a második futam már nem tudott végig
menni. Már az első futamra is gyengült az északi, de még friss,
trapézos szélben
lehetett végig vitorlázni. A Vespasiani testvérek végig vezetve nyertek,
sarkukban a két magyar hajóval.

Másnapra hidegfront érkezett, ami erősen megnyomta a reggeli északi szelet.
Az első kör végére már 30 csomó fölé emelkedett, sőt a kreuz bójánál 39-et
mértek, ami elég rendesen elintézte a mezőnyt. Három árboc eltörött és a
fél csapat borult. HUN 70 nyert, HUN 13 a hatodik helyet szerezte meg. A
következő futamig várni kellett, mert a szél tovább erősödött és a hajók is
ápolásra szorultak. Sajnos túl sokáig várt a rendezőség, így a rajtnál alig
fújt 10-12 csomó, ami folyamatosan gyengült. Egy rövidített és egy teljes
pályát sikerült kisajtolni, ahol a Majthényi-Domokos páros duplázott,
Süliék két 5. hellyel gazdagodtak.

A harmadik napon is reggel kilenckor volt rajt, de már sokkal gyengébb
északiban, úgyhogy a mezőny nagy része gyenge szeles vitorlákat húzott.
Végig nagy csata zajlott az élen az ITA 4-es és a vezető magyar páros
között, de az olaszok nem találtak fogást a sparis versenyzőkön, sőt a
befutónál szembesültek vele, hogy korai rajtosok voltak. Így a másik magyar
kettős is előrébb került és mivel az ITA 10 is UFD-t kapott, elérhető
közelségbe került a dobogó. A következő futamon sem volt erősebb szél
átlagban, de a kreuz végén már néha 12 csomó fölé frissült. HUN 70 nagy
fölénnyel nyert a rivális olaszok előtt, majd a másik magyar egység
következett. Az utolsó futamra tovább gyengült a szél, amiben az olasz 4-es
és 10-es a víz felé nyitott, elengedve a többi ellenfelet. A szikla
logikusabb volt, mert a víz felé nagyon negatívan lehetett húzni. A
döghullámos, leálló szélben fontos volt a hajóvezetés és a folyamatos
állítás. A 94-es olasz is a bal oldalt választotta és a két magyar hajó
közé ékelődve végig tartotta a helyét, ami összetettben a dobogó 3. fokát
jelentette számukra, megelőzve a favorit Vespasiani testvéreket. Süli
András és Papp Dávid kiegyensúlyozott versenyzéssel nyerte meg az ezüstöt,
a Majthényi Domokos páros pedig egy 2. helyet ejtve begyűjtötte az olasz
bajnoki címet és egyben az Európa kupa futam győzelmet.


MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


6 − = egy

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(Spamcheck Enabled)