Spartacus Vitorlás Egylet

470 JR EB 8-10. futam

2017. augusztus 12. 23:48
Olcsi

Az ötödik napon frissebb volt a reggeli szél, mint előző nap. Az iránya és
a tendenciája is hasonló volt a bevitorlázáskor: inkább balról frissült, de
nem volt annyira ferde a pálya. Viszont 12 m/perces áramlás volt
szélirányból, ami nem túl gyakori tavon.

A megbeszélt taktika az volt, hogy a mezőnnyel tartva sebességből
felérni tízbe és onnan előrébb lépkedni. Ehhez képest a középső rajt után
hosszan húztak balra a mezőny kisebbik részével, míg a többség átfordult és
a jobb oldalra nyitott. Az átlagos északinál ez jó szokott lenni, mert
balra több szél van, de a szakasz felénél beerősödött Torbole felől és a
jobb oldali szikla mellett 20-30 fokkal élesebben, 20 csomó feletti szélben
hasítottak a hajók jobb csapáson. A fiúk ekkor már beigazítottak középre,
de ott sokkal gyengébben fújt. 16-nak vették a kreuz bóját, de előttük csak
az egyik spanyol és az izraeli ért fel a közvetlen ellenfelek közül. Az
élen álló 2 egység most is vezetett és főleg egymással foglalkoztak, a
harmadik angol csapat kicsit hátrébb volt, az ESP 1 (akik tavaly a kieli
VB-n másodikak voltak) pedig egy hajót vert, mert ő végig erőltette a bal
oldalt. Ez azért érdekes, mert egy körrel később már verte a Balázsékat
úgy, hogy a sparis fiúk folyamatosan jöttek föl. Sajnos a felzárkózás
lassan indult, mert mindig megakadtak valamilyen egyéni csatározásba.
Viszont nem vállaltak kockázatot valami haláltakkal, hanem a mezőnyben
vitorlázva verték meg egyenként az egységeket. Az utolsó hátszélben már
eléjük került a spanyol, de szerencsére vissza előzték, de csak a 12.
helyen futottak be, szorosan az előttük haladók nyomában. Sajnos az izraeli
feljött a 7. helyre, így összetettben eléjük került 1 ponttal.

A következő futamra kicsit gyengült a szél és nagyon csíkos lett. A fiúk
jól rajtoltak középen és okosan vitorláztak a mezőnnyel, csak néhány hajó
került eléjük, akik többet kockáztattak. A kreuz bójavételből és a spinyó
húzásból jól jöttek ki és negyedikként repesztettek a raumban. Jól meg is
csúsztak, majd a hátszélben megelőzték a 3. németet és kezdtek felzárkózni
az Európa bajnok olaszokhoz. A második kreuzban úgy csatáztak velük, hogy
közben a mezőnyt is tartották. Jobban használták a csíkokat és a
szélfordulókat és a szakasz utolsó harmadában már másodikak voltak. A
layline-on mentek a bójára, de elfogyott a szél az egész élmezőnynek. Ekkor
jött egy olyan erősödés a pálya jobb oldalán, amit csak azok kaptak meg,
akik le voltak maradva és koppantottak arra az oldalra. Köztük volt az ISR
10 is, aki a 16-ik helyről ezzel a pöffel feljött harmadiknak egy
túlkreuzolt haláltakkról. Szörnyű volt nézni, ahogy a bójához közelebbi
hajók cammognak, ezek meg többszörös sebességgel elrohannak mindenki
felett. Balázsék épphogy megúszták, mert mögöttük már kiszaladtak a
csíkból. Az egész hátszél az ő csatájukról szólt, de a fiúk jól védekeztek.
Bár volt egy necces pillanat, amikor már be is csúsztak fedésbe, de
sikerült újra tisztán előre kerülni és hamarabb halzolni a kapunál. A
befutó raumban még luv csatáztak egyet, de Gyapiék megoldották. Ezzel
kiegyenlítődött a helyzet és a többiek leszakadtak kicsit. Az esélyes
francia csinált egy húszon kívüli helyet, amivel nehéz helyzetbe hozta
magát.

Az utolsó futamra tovább gyengült a szél, már kettesbe kellett rakni az
állítást, de még lehetett pumpálni. Jól rajtoltak középen, de volt egy kis
kifli, így lee-ből néhányan átértek keresztben előttük. A lee rajt ellenére
a mezőny nagy része luvban volt és kényszerűségből kifordultak, mert nem
tudták tartani a sort. A fiúk balra húztak, mert még nem fértek el a
mögöttük jövők előtt így egyre távolabb kerültek az izraelitől, aki a rossz
rajtja után kényszerűségből kifordult jobbra. A szakasz feléig jól nézett
ki, csak azok voltak előttük, akik közvetlenül a rajt után elmentek
keresztbe. Tegnap ilyen pozícióból első 3-ban értek volna fel. De ismét
kerülte őket a szerencse. A szél náluk legyengült és az alattuk lévőknek
megmaradt, majd elkezdett felcsavarni nekik annyira, hogy a legalsók egy
ideig már a bójára is tudtak menni bal csapáson és mivel még trapézon
álltak el is csúsztak előre. Persze a 2 izraeli azon az oldalon volt, sőt
első kettőnek értek fel a bójához. A fiúk a logikus oldalról 15 körül
tudtak golyót rántani, majd egy jó lee taktikával megvertek párat a 3
csomósra gyengülő szélben. A hátszélben véletlenül a kevésbé esélyesebb
izraeli nem fogta eléggé a 10-est, így az átvette a vezetést. A fiúk
mindent megpróbáltak és szépen zárkóztak fel, de a hátszélben már nagyon
elfújta az elsőket az elmenő szél és kockáztatás nélkül a nyolcadik helyig
tudtak csak feljönni. Ez 7 pont különbséget jelent az érem futam előtt. Az
olasz eközben elvitte a franciát az erdőbe és a 25-26. helyen jöttek be,
így nagy előnnyel várja a záró napot. Gyapiék 4-nél rosszabbak már nem
lehetnek, ami nagyon szép eredmény, pláne ennyi balszerencsével, de az
éremért hajtanak. Sajnos 2 izraeli van a 10-ben, ami növeli az esélyeiket.

Rajt 14:15-kor!

A Bihary testvéreknek sem jöttek a lapok, bár az utolsóban villantottak egy
9. helyet, de így is csak kevés hajót előznek meg. Nekik reggel 8-kor lesz
a végső futam.








MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


9 − három =

(Spamcheck Enabled)