Spartacus Vitorlás Egylet

FD VB 2017 Scarlino

2017. szeptember 27. 0:39
Olcsi

102 egység állt rajthoz az olaszországi helyszínen a follonicai öbölben. A hajókat két csoportra bontották, hogy könnyebb legyen a rajtoltatás, de ez általában nem sikerül igazságosra. Ez most is így volt, a sárga csoportba sokkal többen voltak az élmezőnyből, mint a kékben. Mi is a nehezebb csoportot kaptuk, de ennek ellenére sikerült jól kezdenünk.

Az első futamban hosszú vízi halasztás után megérkezett a DNY-i szél és
az előrejelzések ellenére már az első kreuzban 10-12 csomós erősséggel
fújt. Jó rajt után középen húztunk balcsapáson, de akik egyből kifordultak
jobbra, azok kicsit megcsúsztak és később még egy frissülést is kaptak
jobbról, így 6-7 hajó eléggé ellépett a mezőnytől és tőlünk is.
Bójavételnél már 12-14 csomós szél fújt és egész jó hullámzás alakult ki.
Hátszélben felzárkóztunk az élmezőnyre, majd kreuzban tovább csökkentettük
hátrányunkat. 5-nek húztunk spinyót és a raum bójáig feljöttünk
harmadiknak. A halzolásnál még leelőztük az olaszokat és innen már
megtartottuk a 2. helyünket. Sajnos rövid pálya volt (lee bója után rövid
félszeles befutó), így az egyik legnagyobb riválisunkat, a GER88-as hajót
már nem volt esélyünk befogni. A másik csoportban viszont felborult a
papírforma, egy kevésbé eredményes német egység nyerte a futamot, az
esélyes dánok csak a 14. helyen futottak be.

A második futamra tovább frissült a szél, kettes ringlihez kellett
állítani a hajót. A rajtunk nem sikerült jól, mert túl óvatosak voltunk a
fekete zászlónál, de hamar kitisztáztuk magunkat s egy jó sávban vitorlázva
megvertük az egész jobb oldalt. Akik jobban rajtoltak leeben és a bal
oldalt húzták, jobb pozícióban voltak, de a kitűnő sebességünknek
köszönhetően, csak ketten vették előttünk a bóját. Hátszélben jobban
kezeltük az eszközt és lenyomtuk az egyik németet (GER88) és a másik
(GER113) sarkában voltunk. Már a felélesedés után nem sokkal elkezdett
jobbra fordulni a szél, így mindketten átfordultunk jobbcsapásra, hogy
húzzuk a pozitívot, de túlságosan egymással voltunk elfoglalva és
átengedtük a mezőnyt a jobb oldalra. Ez megbosszulta magát, mert a szél
tovább fordult jobbra és csak ötödik helyen kezdtük a raumos kört. A
spinnaker húzásnál egyből leelőztünk egy ellenfelet és a raum bójáig
megközelítettük a harmadik helyen álló DJ-éket (HUN11), majd le is
halzoltuk őket. Az utolsó kreuzra nagyon pöffös és csíkos lett a szél, amit
kihasználva egészen megközelítettük az első két hajót, de már nem tudtuk
elcsípni őket. Első helyen Schwarz-ék (GER87) futottak be, akikkel már a
Gardán is nagy csatát vívtunk és látszik, hogy jó formában vannak. A
második a GER113 lett, akik frissebb szélben általában elől vannak. A
GER88-nak vmilyen technikai problémája adódott az első kör végén, így ők a
harmadikról visszacsúsztak a 22. helyre. A DJ-ék az előkelő 6. helyen
futottak be. A kék csoportot a dánok nyerték meg.

A második napon 15 csomós ÉK-i szélben ment ki a mezőny, így sokan az erős
szeles génuát választották. Mi a gyengülésben bíztunk, ráadásul a kék
csoportban másodikként rajtoltunk, ezért maradtunk a gyenge szelesnél. A
második rajt kísérletre már 12 csomósra gyengült a szél, így jobban jártunk
a választásunkkal. A luv oldal aljából indítva végig pozitívon húztuk a
jobb csapást, de aki kikoppantott jobbra, az ránk vert jó néhány m-t.
Sajnos Schwarzék vezették a mezőnyt, mi a 8. hely körül húztunk golyót
tőlük kb 100 m-re lemaradva. A hátszélre nagyon kilukadt a szél és a
mezőnyt megkerülve bal oldalról frissült vissza. Mi ezt jól használtuk ki
és 3. helyen vettük a kaput. Aki nem eszmélt időben, akár 20 helyet is
visszaeshetett ebben az egy szakaszban. A második helyen haladó német
(GER30) csapat nem állította át rendesen a gyengébb szélre és kettes
ringliben maradt, ezért el tudtunk tőlük emelkedni, és a gyenge szeles
génuánk miatt egészen a vezető hajó a farvizén vettük a kreuz bóját. Az
első raum elég változatosra sikeredett a csíkos szélben. Folyamatosan
támadtuk az előttünk lévőket, de közben a 3. hajót sem hagyhattuk figyelmen
kívül, akik a mi csatározásunkból próbáltak hasznot húzni. A raum bója
vétel előtti helyezkedésünkkel kis híján átvettük a vezetést, de egy kicsit
jobban kellett volna csinálni, így a halzolás után már nekünk kellett
védekezni a mögöttünk jövővel szemben. Az utolsó raumban kissé növeltük az
előnyünket a harmadikhoz képest, de csak az utolsó métereken tudtuk kissé
idegesíteni a vezető hajót halzolásainkkal a közben teljesen leálló
szélben. A szemből érkező seabrease miatt befuttattak a lee bójánál, így
mögöttünk már mindenki cirkálva haladt át a célvonalon.

A 4. futamra másfél órát kellett várnunk, de legalább befrissült a szél
14-16 csomóra. Megint csak feketére tudtunk elindulni, de jól sikerült a
rajtunk és tiszta szélben tudtunk középről áthúzni jobb oldalra. Menet
közben látszott, hogy ez lesz a jó választás, ezért nem is biztosítottunk
rá a bal oldalon lévő ellenfeleinkre. A jobb oldalról csak az osztrákok
voltak veszélyesek, de lekereszteztük őket. Ez később hibának bizonyult,
mert annyira felpörgött a jobb csapás, hogy alólunk is fel tudtak
kapaszkodni a bójához. Közvetlenül mögöttük húztunk spinyót és egy kicsit
jobban éreztük a hullámokat, ezért eléggé megcsúsztunk alattuk. Viszont
annyira azért nem, hogy át tudjunk törni a takarásukon, ezért fölülről
kellett megkerülnünk őket. Ehhez persze kellett egy jól időzített luvolás a
megfelelő hullámon, amikor ők pont mélységet akartak szerezni. A kapuvétel
után próbáltak alólunk kifuttatni, de csak magasságot vesztettek, majd
áthúztak a bal oldalra, elengedve ezzel a mögöttük jövők kezét. Ezt a
németek ki is használták és feljöttek a 2. helyre. Nekünk innentől kezdve
csak az előző csoport hátsó hajóit kellett kerülgetnünk és könnyedén
nyertük a futamot. Ezzel jelenleg azonos pontszámmal a 2. helyen állunk.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


3 × hat =

(Spamcheck Enabled)