Spartacus Vitorlás Egylet

FD VB 2017, 5-8. futam

2017. szeptember 29. 23:41
Olcsi

A 3. selejtező nap futamai hasonló forgatókönyvvel íródtak és azonos
eredménnyel zárultak. Mindkét futamban a GER113-mal küzdöttünk az első
helyért, mindig előttünk vették az első kreuz bóját, de leelőztük őket a
hátszélben. Az 5. futamban még visszaelőztek, mert nem adtak meg egy
jobbcsapást, de a 2. raumban jobb hajóvezetéssel lenyomtuk őket, majd
amikor a rövid félszeles befutóra élesedtünk volna, kiakadt a spi schottunk
a bumm végéből, így visszaelőztek. Mint később kiderült korai rajtosok
voltak, így nem kellett beadnunk ellenük az óvást. A következő futamban már
nem vállalták a hátszeles közelharcot, hanem két raumos menettel
próbálkoztak, de mi jobb hajóvezetéssel ismét eléjük kerültünk. Innen aztán
erősebb kontroll alá vettük őket és nagy előnnyel nyertük a futamot.

A másik csoportban a legnagyobb ellenfeleink elől kióvták az első hajót
korai rajt miatt, majd a 2. futamot is megnyerték. Ott a dánok kaptak OCS-t
a 3. helyük helyett, ezzel gyakorlatilag kiestek az első helyért való
küzdelemből. Jó hír viszont, hogy minden magyar hajó arany csoportos.

A pihenőnap után az volt a feladtunk, hogy az arany csoportban megverjük a
Schwarzékat vhol az első 6-ban, lehetőleg minél nagyobb különbséggel.
Másodikra ment el a rajt, de még P lobogóval 8-10 csomós DNy-i szélben. Jól
sikerült a rajtunk, de a csíkos szélben a mi sávunkban kicsit gyengébben
fújt, így az alattunk lévők kezdtek kicsúszni. Akik rosszabbul rajtoltak,
sorra kifordultak és áthúztak mögöttünk. Amikor a németek is keresztbe
mentek, mi is átfordultunk, de egy másik német hajó ránk ejtve átgyalogolt
fölöttünk (nem törődve azzal, hogy magát is rosszabb helyzetbe hozza),
ezért egyet följebb kellett lapoznunk, amivel vesztettünk kontroll
pozíciónkból. A szakasz utolsó 100m-ben jókor igazítottunk egyet balra,
amivel az innen frissülő szélben 5-nek tudtuk venni az első bóját. Ezen az
egy fordulón 10 pozíció múlott. Spinyó felhúzásnál megelőztünk egy olaszt
és a frissülő szél felé tendálva feljöttünk a kapuig a 2. helyre. A jobb
oldali bóját vettük szemben a vezető dánokkal, amivel a kreuz végére
teljesen a sarkukba kerültünk. A két raumban már nem tudtuk őket megelőzni
és a 2. helyen futottunk be. Német ellenfeleink kb. a 15. helyről jöttek
fel úgy, hogy még a raumokban is meg tudtak előzni két hajót, mintha csak
senki nem akarná megakadályozni ebben őket. Végül eggyel mögöttünk futottak
be, amivel újra pontegyenlőség alakult ki.

A nyolcadik futamra ismét a GER 87 legyőzése volt a cél lehetőleg az első
tízben. A szél a fekete zászlós rajtra már 10 csomó alá csökkent, ami
megnehezítette az indítást. A németeket meg is fütyülték kormányevezésért,
így kb. utolsónak eredtek neki. Mi azért a biztonság kedvéért rájuk
fordultunk, de az időközben leeső jobb csapás is ezt indokolta. A szakasz
végére még jobban elfordult a szél balra, amivel 30. hely körül vettük a
bóját. Ellenfeleink viszont szinte utolsók voltak. Nagyon lassan tudtunk
csak feljönni, főleg kreuzban volt nehéz tiszta helyet találni. A befutóra
14-ig tudtunk felkapaszkodni, amivel összetettben átvettük a vezetést, de
ennek csak akkor van jelentősége, ha szombaton nem tudnak futamot tartani.
Ellenkező esetben pontazonossággal indulunk neki az utolsó rajtnak.
Másodiknál rosszabbak már nem lehetünk, ezért az egyetlen feladatunk a
németek megverése vagy 14-en kívül szorítása.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


4 + = hat

(Spamcheck Enabled)