Spartacus Vitorlás Egylet

Olcsi 5., Fazekas Gábor 6. lett a MOL Nagydíjon, a hétvégi szóló tókerülőn

2017. október 7. 12:30
Oszi

Két szparis az első hatban! Klubtársaink közül Ambrózy Gyurci, Fazekas Gábor és Majthényi Olcsi indultak október 7-én, szombaton a Balaton talán legkeményebb vitorlásversenyén. Fa Nándor 2001-ben indította el ezt a regattát a nyílt 8 méteres kategóriában, amely azóta nem csak a vitorlázók, hanem a hajótervezők és a hajóépítők versenyévé is vált – készültek kifejezetten erre a megmérettetésre kifejlesztett hajók.

Balatonfüred, október 7.
21.50.
Olcsi 5. lett, Fazekas Gábor 6. Két szparis az első hatban! Gyurci a Krackerjackkal a biztos 11. helyen tart a célra, a 8mOD hajók közül ő végez majd a legelőkelőbb helyen! Egy biztos: csodálatos vitorlás napban volt része az idei MOL Nagydíj szóló tókerülő minden résztvevőjének – napsütés, néha kifejezetten erős, végig fújó szél, izgalmas, szoros verseny. Mi is köszönjük a szervezőknek és a támogatóknak.

21.02
Varga Lajostól már nem lehet elvenni a győzelmet, a nyomkövetés szerint már be is futott. (Pontos hír még nincs.)Olcsi pillanatnyilag 5., nagy harcban Ian Ainslie-vel a 4. helyért:) Fazekas Gábor 6. Gyurci feljött a 11. helyre.

18.02
Harmadik helyre jött fel Fazekas Gábor a Tantállal, pillanatnyilag Alsóörs előtt hajózik. A vezető Varga Lajos Káptalanfürednél tart. Olcsi hetedik Arács vonalában. Mindenki a Cső-Almádi vonalat húzza.

15.47.
Varga Lajos Zánkánál az első helyen, Fazekas Gábor 4., Olcsi 7. Részletek szolovitorlazas.hu

14.51.
A vezető Varga Lajos már Badacsonytomajnál jön visszafelé, a másodiktól-hatodik helyen vitorlázók egy bolyban követik, ők azért valamennyire lemaradva Szigliget magasságában vannak most.

13.50.
Fazekas Gábor ötödikként, kevéssel mögötte Olcsi hatodikként fordult. Előttük a második helyen Vörös Gábor a Fahajóval, harmadik Ian Ainslie, negyedik Juhász György.

13.15.
Varga Lajos a Nelson Flottalízinggel elsőként vette a keszthelyi bóját.

12.35
Alig több mint két és fél órával a rajt után Balatongyörökhöz közelítenek a vezető hajók, az első helyen Varga Lajos, a második a fiatal Vörös Gábor Fa Nándortól kölcsönkapott hajójával, harmadik Ian Ainslie, negyedik Juhász György, pillanatnyilag ötödik Olcsi, hatodik Fazekas Gábor. Ambrózy Gyurci tizenharmadik.
Kövessétek a verseny élő közvetítését a szolovitorlazas.hu oldalon.

Néhány délelőtti videó:

A 2017 MOL Nagydíj győztese Varga Lajos (Nelson Flottalízing) from Laszlo Visy on Vimeo.

Ian Ainslie borotvaélen from Laszlo Visy on Vimeo.

Olcsi a csőben from Laszlo Visy on Vimeo.

Fazekas Gábor a csőben from Laszlo Visy on Vimeo.

Ian Ainslie tanári hajóvezetése from Laszlo Visy on Vimeo.

A rajt október 7-én szombaton 10.00-kor volt Füreden, a pálya: Keszthely, majd visszafelé Almádi, Aliga, és onnan a befutó ismét Füred. A tavalyi győztes, Keller András (idén is indul) vasárnap hajnalban 5 óra 3 perckor futott be. Éjszakai hajózásra mindenképp készülni kell: az eddigi rekordot Zolnai György (Zipcode) tartja 10 óra 37 perccel.

A MOL Nagydíj szóló tókerülő élőben követhető a szolovitorlazas.hu oldalon.

A sparisok közül eddig Ambrózy Gyurci, Pfeningberger Andris és Fazekas Gábor indult ezen a versenyen. Gyurci idén is ott lesz – sokadszorra –, a Krackerjack nevű 8mOD-vel indul, HUN 90-es rajtszámmal. Fazekas Gábor tavaly indult először, végig az élbolyban vitorlázva végül ötödik lett, idén is ott lesz a P26-os Tantállal, rajtszáma HUN 2626. Gábor hajója
jó példa a szóló tókerülő verseny innovációt serkentő hatására: a Tantál Paulovics Dénes műhelyében készült, Kárpáti Balázs tervei alapján, kifejezetten a balatoni szólóvitorlázás szempontjait figyelembevéve. A tőkesúly billenthető és felhúzható egyszerre, az alap vitorlakombináció széles spektrumot fed le, a veretezés egy skipperre optimalizált. Új résztvevő Olcsi, a Code8 nevű Code8-cal indul, a rajtszáma 8001. A versenyt évről-évre körülbelül húsz vitorlázó vállalja, idén tizenkilencen neveztek.

A spartacus.hu oldalon és a spari facebookon is időről-időre beszámolunk a versenyről, a szolovitorlazas.hu oldalon pedig az iCell jóvoltából magas színvonalú, információgazdag nyomkövetést és élő, telefonos interjúkkal színesített közvetítést ígértek a szervezők.

Fa Nándor így nyilatkozott a rajt előtt két nappal az idei versenyről a MOL Nagydíj hírlevelében:
F.N.: A versenyzők mind különböző utakat keresnek és különböző fejlesztésekben hisznek, tehát nem egyforma képességűek a hajók. Persze lassan kristályosodik, de még mindig meglehetősen heterogén a hajópark és annak tükrében derül ki, hogy melyik hajó lesz előnyben, hogy éppen az idei évben milyen szél fog fújni. Ez a fajta innováció nagyon fontos, mert a versenyzőknek olyan szinten kell megismerkedni a hajótervezés – hajóépítés rejtelmeivel, amilyen szinten ez régen nem volt fontos. Én magam, amikor a legelső balatoni hajómat megterveztem – meglehetősen nagy önbizalommal -, rá kellett jöjjek, hogy a Balaton nem tenger. Ami a tengeren ésszerű és logikus, az itt nem feltétlenül, mert mások a viszonyok, más körülmények között kell megfelelnie. Rövid időn belül átépítettem a hajót, ha úgy tetszik “balatonizáltam”, aztán még egyszer, majd még egyszer. Sokadikra lett csak olyan, ami a Balatonon optimális. Még mindig volna bőven mit fejlesztenem, de az idei évben én egyéb versenyeim miatt nem értem rá. A mezőny viszont folyamatosan fejleszt, egyre magasabb szintű és nagyobb tudású versenyzők érkeznek, amit nagy örömmel nézek.

– Milyen képességű vitorlázó, milyen személyiség szükséges ahhoz, hogy ebben mezőnyben, ezen a távon győztes lehessen valaki? Bár a balatonkerülő szólón, mint ismeretes, nem csak a győzelem számít.
F.N.: Nem csak a győztes számít, de ettől még természetesen mindenki győzni szeretne. Azt gondolom, hogy a győztes versenyzőtípus az, aki mindenképpen – akár a háromszög pályán vagy a klasszikus olimpiai pályán is – győzelmi szándékkal indul. Aki motivációjában és képességeire nézve olyan, az előbb-utóbb itt is győztessé válik, nincsenek csodák. Persze fontos a kitartás, nagyon fontos a körülmények ismerete, van jelentősége a szerencsének is, de a Balaton és ez a verseny azért annyira nem hosszú, hogy nagy csodák történjenek. Még akkor sem, ha a rajt, vagy a „tihanyi cső” után furcsa sorrend alakul ki – ami néha előfordul.
Mire a keszthelyi bójakerülés után visszafelé, a cső felé közelít a mezőny, valahogy mindig kialakul az az erősorrend, amit látni szoktunk. Ilyen szempontból a tudás, a hozzáállás, az ambíció érvényesül. Ma már nincs a mezőnyben olyan hajó és hajós, akire azt mondanánk hogy csak azért jött, hogy végigmenjen. Sokesélyes a verseny, szinte mindannyian, kifejezetten versenyző alkatok. A mostani tizenkilenc versenyző közül egyáltalán nem írható le előre, ki nyeri. Sok fejlesztés és sok egyéni tudás feszül egymásnak, nagyon izgalmas verseny lesz.

Hajrá Gyurci, hajrá Gábor, hajrá Olcsi – drukkoljunk együtt!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


egy + = 9

(Spamcheck Enabled)