Spartacus Vitorlás Egylet

A köd-taktika döntött

2012. szeptember 30. 8:07
Olcsi

Egy nap halasztás után ugyanazt az előrejelzést kaptuk mára is. Viszont ma reggel láttuk a napot, ami általában szelet jelent. 11 óra körül ismét a köd győzött, de délben a part felett kiderült, így elindult a mezőny kifelé. A rajtra már 10-12 csomó fújt, de csak a második fekete zászlós volt a sikeres. A mi feladatunk a GER 88 legyőzése volt úgy, hogy azért lehetőleg 6-ban legyünk.

Lee rajt volt, ezért nem legalul, de a németek alatt helyezkedtünk. A rajt után folyamatosan jöttünk fel eléjük, de addig nem tudtak fordulni, amíg a mögöttük lévők nem tették ezt. Amikor kitisztult mögöttük a terep, fordultak és mi is egyből, majd megfuttatva átrohantunk felettük, így feljebb kellett állniuk, amivel sokat vesztettek. Nagyon jó volt a sebességünk és jó csíkokat is kaptunk, a jobb oldal simán megvolt, de a felettünk lévőknek is jól kicsúsztunk. Elsőnek vettük a bóját és a két raumban kicsit még növeltük is az előnyünket. Közben 2-be ringliztünk, mert 15-16 csomóra erősödött a szél.

A második kreuzra nem húztuk ki eléggé az alsóélet, amit csak a kreuz felénél realizáltunk. A hollandok egészen ránk jöttek, de a németek szerencsére csak 4-ek voltak. Közöttük Matt-ék Új-Zélandról egyre jobban megtalálták a sebességüket és zárkóztak feljebb. A hátszélben egy eddig nem használt új taktikai elem került előtérbe: a köd! Sokszor 50 méterre sem lehetett látni, a lee bóját pedig csak sejtettük, merre van. A hollandok a jobb oldalunkon jöttek, nem mertünk tőlük nagyon eltávolodni, de mi úgy számoltunk, hogy kicsit balra van a bója. A negyedik hajót már nem láttuk és a harmadik is csak néha tűnt elő a gomolygó ködből. Hirtelen megláttuk a rajt hajót és előtte a bóját. Egy gyors halzolással még éles raumban fel tudtunk kapaszkodni, de a hollandok később eszméltek és lemaradtak kb. 40 métert. Ezt az előnyt már megtartottuk végig, sőt az újzélandiak még be is csúsztak közénk, míg mi egymással foglalkoztunk. Kaiék bejöttek negyediknek és így 3 ponttal elléptünk tőlük.

A 8. futamra maradt a szél, de a köd is csak néha oszlott szét. Szimmetrikus volt a vonal és megint a második, fekete zászlós rajt volt eredményes. Mi középen helyezkedtünk viszonylag tisztán az ellenfeleink felett. Végig balra húztunk velük és csak akkor fordultunk, amikor ők is. Viszont a szél jobbra forgott és 5-6 hajó bejött elénk, de jobb hajóvezetéssel a raum bójánál már 3-ok voltunk. A halzolásnál aztán egy „taktikai” borulást hajtottunk végre, hogy összezavarjuk a mezőnyt!!! Valójában az árboc bőszeles előre döntésével együtt nem engedtem elég albát és a szoros bójavételnél beszorultunk 2 hullám közé, ráadásul túl hamar élesedtem, hogy legyen magasságunk, de ehelyett megfeküdtünk. Domi valahogy fennmaradt, de nekem muszáj volt beugranom, hogy ne fúrjon le az árboc. Gyorsan felállítottuk, de mivel a spinyó fent volt, fenn állt a veszély, hogy felcsavarodik, vagy rögtön visszaborulunk. Szerencsére ezeket megúsztuk, majd úgy döntöttünk, levesszük a golyót, hogy magasságot nyerjünk a mezőnyhöz képest, mert sejtettük, hogy a bója feljebb van, mint amerre mindenki megy. A raum felénél úgy gondoltuk visszahúzzuk a spinyót, mert már eléggé fent vagyunk, de 20 másodperc rohanás után megláttunk előttünk néhány hajót, akik egészen élesen jöttek fel keresztbe. Pár pillanat múlva mi is megláttuk a bóját és gyorsan lehúztuk a ballont. Ezzel feljöttünk a 4. helyre, ezért beszéltük később, hogy többet nyertünk a borulással, mintha elrohantunk volna az első hat hajóval, akik visszaestek a 15-20. helyekre. (Néhány hajó ezek közül óvást nyújtott be, hogy nem látszott a bója és méltányossági pontot kaptak) Az előttünk lévő 3 hajó mind tízen kívül vették a raum bóját, persze azért a két fő rivális közöttük volt. A következő cirkáló szakaszban sebességgel és jobb taktikával feljöttünk Eno-ék mögé másodiknak és ezt meg is tartottuk a célig. Ezzel 4 pont az előnyünk és 2-nál rosszabbak már nem lehetünk, ha 4-be befutunk vagy a németek nem nyernek, akkor meg lehet a győzelem. Süliék a második futamban 7-ek lettek, ezzel még esélyük van akár az összetett 6. helyre is.

http://www.regattanetwork.com/clubmgmt/applet_regatta_results.php?regatta_id=5914&show_crew=1


MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


− 6 = kettő

(Spamcheck Enabled)