(Magyar) FD VB 3. nap

(Magyar) A megérkezett hidegfront miatt 13 órára halasztották a rajtot, hogy az instabilabb zivatarzóna kicsit keletebbre mozoghasson. A front mögött kitisztult égbolt és az előrejelzések erős szelet jósoltak. A főrendező optimista volt és 16-18 csomós alapszéllel kecsegtette a mezőnyt, amire 20 csomós lökéseket várt. Amíg kiértünk a pályára ez így is nézett ki, de kint már 20 volt az alap amire 25 csomós pöffök érkeztek ÉNY felől. Néhányan visszafordultak és pár borulás már a rajt előtt lecsökkentette az indulók számát. A GER 88-at sem láttuk sehol az előkészítő jelzéskor, de nem volt időnk velük foglalkozni, próbáltuk a saját hajóbeállításunkat tökéletesíteni. A hármas ringli indokolttá vált az erősödő szélben és bíztunk a régi, jól bevált spinnakerünkben, ami már kifelé vitorlázva is megnyugtatóan működött az újhoz képest, ami sajnos az első nap végén elszakadt.

(Magyar) Elég kiélezett rajtunk volt egy holland szendvicsben, de menni kellett, mert lerohantak volna. A felettünk lévő hajó meg is kapta az UFD-jét, de mi egy kicsit később élesedtünk fel és így takarásban maradtunk. Elég csíkos volt a szél, annak ellenére, hogy a pályát kicsit messzebb rakták a parttól. A fölöttünk rajtolókat kicsit el is emelte a szél az első hosszú csapáson, de a bóját szorosan a 3. helyen vettük. A szél ekkor már stabilan a 25 csomó felett járt, így nem sokat láttunk leejtés után. Az elsők sem igazán találták a bóját és inkább nem húztak golyót. Mi egy kicsit feléjük rohantunk, így addig mi sem tudtunk húzni, amíg ők nem. Végre megláttuk a motorost a raum bójánál a nagy rohanásban és a vezető német hajóval együtt húzni kezdtük. Hát azért ez nem volt egyszerű, mert a hegyes rövid hullámokba mindig belefúrt a hajó és óriásikat kellett korrigálni a kormánnyal, hogy megússzuk borulás nélkül. Viszont eddigre már mindkét német mögöttünk volt, és bár a 113-as folyamatosan próbálkozott, sikerült előttük halzolnunk, de a manőverhez mindenki leszedte a golyót, akinek volt esze, mert a második raum elég élesnek ígérkezett. A 113-as ezt csak később észlelte, így ők megpróbálták spinyóval, majd érzékelve, hogy 20 fokkal a lee bója alá tudnak csak menni, ők is leszedték. Mi ezzel elléptünk kicsit és próbáltuk a hullámokat kihasználva a mélységet gyűjteni, hogy a kihagyásokban is siklásban tartsuk a hajót. Szerencsére a szél fújt rendesen és hiába húzták fel a németek újra a ballont miután magasságot gyűjtöttek, már nem tudtak veszélyeztetni. A cirkáló szakaszt nem bonyolítottuk túl, a németeket fogtuk és a legjobb sebességet hoztuk ki a hajóból. Meggyőző előnnyel vágtunk neki a hátszélnek, miközben a hollandok feljöttek a második helyre. Szerencsére az utolsó rövid kreuz szakaszon, ami a befutóhoz vezet, nem fogták a németeket, akik ezt kihasználva, épphogy bejöttek eléjük.
A GER 88-as, mint később kiderült, még a pályára vitorlázáskor felborult és eltörte a spinyóbummját, így begyűjtötte a 2. kiesőjét. Mi pedig átvettük a vezetést összetettben.

(Magyar) Az 5. futamra nem csitult a szél, sőt, egyre durvább befújások érkeztek a part felől. A legfelső hajóként rajtolva végig kontrolláltuk a mezőnyt és a német 88-ast lekövettük a pálya bal széléig, ahol kicsit a layline alatt húztunk vissza a bója vonaláig. A jobboldalt nagyon megvertük a balos emelésekben és balcsapáson szinte szemben vitorláztunk a hegyes hullámokkal, nagy kihívást jelentve a legénységnek és a hajószerkezetnek egyaránt. Szorosan a nyakunkon 2 német csapattal gondolkodás nélkül, kisebb billegésekkel felhúztuk a golyót és csak sejtettük, merre lehet a bója, de arra volt. Ezen a szakaszon kaptuk a legerősebb, olykor 30 csomó fölé kacsintgató pöfföket, ami nagyon megrostálta a mezőnyt. A szakasz végén le is kellett húznunk, mert már nem bírtuk a szöget, de addigra mindenki levette, aki még talpon volt.

(Magyar) A második raumban szinte csak mi húztuk vissza, így nagy előnyre tettünk szert. Két ellenfelünk is (GER 113 és NED 26) felborult közben, pedig ők a legstabilabbak erős szélben ebben a mezőnyben. Annyival vezettünk, hogy még be is húzhattunk egyet a második kreuzban a pályatengely felé, az esetleges újabb balos csíkok levédésére. Sajnos itt kiestünk a pörgések ritmusából és újra magunkra húztuk a 88-ast, de megőriztünk 60-80 métert az előnyünkből. Jobb lett volna, ha nem gondolom túl és csak megyünk, amíg mögöttünk meg nem fordulnak, de nagyobb baj nem lett szerencsére. Viszont a hátszélben az egyetlen halzolásnál a spinyóbumm nem ment vissza a helyére és majdnem galibát okozott, de végül ezt is túléltük. Újra nyertük a futamot és két ellenfelünk is kiesőt csinált. Reméltük, a rendezőség nem roppan össze a sok árboctörés és havária láttán és megrendezi a tervezett 3. futamot!

(Magyar) Szerencsére nem sokat hezitáltak és hamarosan indulhatott a 6. futam. A szél nem csitult, a mezőny kezdett fáradni. A németek a rajtnál közre fogtak, de a felettünk lévőt addig nyomtuk felfelé, hogy már túl közel került a vonalhoz és inkább lejjebb állt. Közvetlenül alattunk (de elég helyet tartva) a 88-as, alatta a hollandok. Nagyon jól indítottunk és néhány 10 méter után le tudtuk rohanni mindkét hajót, de csak nagyon kevésen múlott. A németek ki is fordultak és néhány hajó mögött elejtve húztak egy kis negatívot. Mi az első lepörgéssel fordultunk rájuk, a többiekkel nem foglalkoztunk és végig kísértük őket a jobb szélre. Nagyon jó sávba kerültünk, mert elsőnek tudtuk venni a bóját és a terelő után azonnal húztuk is a golyót. Még a kreuz végén a hollandoknak az utolsó fordulónál eltört a fockschott seklije, így ők kiestek az élmezőnyből, de megkötötték kötéllel és mentek tovább. Mögöttünk a 113-as, majd a 88-as egység igyekezett, hogy utolérjen, de ma ez nem ment nekik.

(Magyar) Végig stabilan magunk mögött tartottuk őket a további szakaszokon is és esélyt nem adva újra megvertük őket. A befutóban még elengedte az összetett győzelemre esélyesebb csapattársát a Kis-König, de ezt már megszoktuk tőlük.

(Magyar) Mindenesetre nekünk még nincs kiesőnk, van, akinek viszont már 2 is van. És szerencsére holnap megtartják a pihenőnapot a sok káresemény miatt, így kevesebb az esély, hogy mind a 12 futamot meg tudják rendezni, mert innentől nagyon gyenge szeleket várnak.
Az egész magyar csapat kiemelkedően teljesít, az 5. és a 6. futamban öt magyar volt az első 10-ben! Összetettben DJ-ék 6., Süliék 7., a Professzorok a 10. helyen állnak.