FD VB 2. nap

2. nap
Az előrejelzésekkel ellentétben nagyon gyenge szél fogadott bennünket a kikötőben. A pályára még ki tudtunk vitorlázni, de trapézra már nem lehetett kiállni és a rajt tervezett időpontjára a maradék is felszívódott. Két óra himbálódzás után volt egy gyenge futamkísérlet, de az első szakaszon félbe kellett szakítani, annyira behalt a szél.
Újabb fél óra várakozás után elkezdett frissülni DNy felől és el is rajtoltunk egy dekken ülős 6-7 csomóban. Középen rajtolva az volt a terv, hogy a nagy riválisainkat fogjuk és kevésbé foglalkozunk a mezőnnyel. Nagyon jól sikerült indítani a döghullámos vízen és egyből tudtuk kontrollálni a németeket, akik kicsit alattunk vitorláztak. Hamarosan elkezdett lepörögni a bal csapás és le lehetett volna keresztezni a jobb oldalt. Viszont ellenfeleink még húzták tovább, így maradtunk rajtuk. Végre átfordultak, úgyhogy egy kicsit be tudtunk igazítani a pályatengelybe. Nagyon jól álltunk, Zigiék voltak a közelünkben és tudtunk húzni jobbra, ahol frissebb szelet reméltünk. Sajnos a németek egy idő után visszafordultak jobb csapásra, ezért nekünk is mennünk kellett. Hamarosan megjelent egy markáns csík a jobb szélen és a legkülső hajók már élesebben is haladtak. Ekkor el kellett engednünk a németek kezét, mert egyértelművé vált a jobbos pörgés, ráadásul frissüléssel. Még az utolsó pillanatban értünk el a frissebb szélig, de az egész luv rajtos brigád elénk került és 15-16. helyen tudtuk csak venni a bóját.
A jobbak közül csak a hollandok és egy német egység volt az élmezőnyben, a többi német ellenfelünk ottragadt baloldalon, ahová nagyon lassan terjedt le az új szél. Az első raum folyamatosan behátszelesedett és egy kicsit ráfújt minket az előző csurmára. Mi hamarabb behalzoltunk egyet, hogy meglegyen a belsőhely a bójánál, így néhány hajót lenyomtunk. A raum bójánál már kb 12-14 csomó fújt, és a halz után nem sokkal le is kellett szedni a spinyót, annyira leesett a szél. Ezen a szakaszon a fokozatos erősödésben nagyon sokat jöttünk fel méterben, és kb. 11-nek kezdtük el a kreuzot, amit közben jobbra módosítottak. Mi már a raumban optimalizáltuk az állítást, így hamar átléptünk az előttünk szenvedő hajókon és tudtunk szabadon a szélre vitorlázni. Ez elég jól sikerült, mert bár szorosan, de 4. helyen vettük a kreuz bóját. A harmadik hajó elég messze volt, így inkább a mögöttünk lévőket fogtuk, és végül maradt ez a befutási sorrend.
Közben a hollandok megnyerték a futamot, de a német riválisok csak a 12. helyig tudtak feljönni, úgyhogy megcsinálták az egyik kiesőjüket. A másik erős szeles német pedig húszon kívül ért be.
További futamra nem került sor, mert riasztást kapott a rendező a Mexikói-öböl felől érkező vihar közeledtéről, így a rajteljárást félbeszakítva kiküldött minket a partra.

A jobbak közül csak a hollandok és egy német egység volt az élmezőnyben, a többi német ellenfelünk ottragadt baloldalon, ahová nagyon lassan terjedt le az új szél. Az első raum folyamatosan behátszelesedett és egy kicsit ráfújt minket az előző csurmára. Mi hamarabb behalzoltunk egyet, hogy meglegyen a belsőhely a bójánál, így néhány hajót lenyomtunk. A raum bójánál már kb 12-14 csomó fújt, és a halz után nem sokkal le is kellett szedni a spinyót, annyira leesett a szél. Ezen a szakaszon a fokozatos erősödésben nagyon sokat jöttünk fel méterben, és kb. 11-nek kezdtük el a kreuzot, amit közben jobbra módosítottak. Mi már a raumban optimalizáltuk az állítást, így hamar átléptünk az előttünk szenvedő hajókon és tudtunk szabadon a szélre vitorlázni. Ez elég jól sikerült, mert bár szorosan, de 4. helyen vettük a kreuz bóját. A harmadik hajó elég messze volt, így inkább a mögöttünk lévőket fogtuk, és végül maradt ez a befutási sorrend.
Közben a hollandok megnyerték a futamot, de a német riválisok csak a 12. helyig tudtak feljönni, úgyhogy megcsinálták az egyik kiesőjüket. A másik erős szeles német pedig húszon kívül ért be.
További futamra nem került sor, mert riasztást kapott a rendező a Mexikói-öböl felől érkező vihar közeledtéről, így a rajteljárást félbeszakítva kiküldött minket a partra.