FD VB 2021, Altea 3. nap

Harmadik napra az ígért déli szél majdnem időben megérkezett, egy kis halasztás után szálltunk vízre, majd egy visszalőtt rajt után 7-8 csomóban indult újra a mezőny. Az áramlás csak 5-6 m/p volt, de ebben is számított, ki milyen élesen tudta vinni a hajót. A szakasz elején a szokásos forgatókönyv: hosszú balcsapás, koncentrált hajóvezetés az oldalról jövő swellekben. Az utolsó 500 méteren viszont kicsit más taktika jött be, mint eddig. Vezettük a mezőnyt és már a layline körül majdnem a bójára tudtunk haladni, de a német ellenfeleink, meg néhány hajó tovább húzta jobbra. Korábban az erősebb letoló áramlás és a jobbról jövő frissülések miatt ez volt a nyerő, ezért kiigazítottunk rájuk. Viszont most gyengébb volt az áramlás, így az alsó hajók fel tudtak préselni a bójára, amivel visszaestünk hetedikre. Zigiék az első raumban feljöttek másodiknak a gyengülő és behátszelesedő szakaszon. Mi legalább ötöt halzoltunk, hogy tartsuk a németeket és előrébb lépegessünk a lögybölődő hullámzásban. A manschaftoknak nagyon nehéz dolga volt optimálisan állítani a spinnakert és egyensúlyban tartani a hajót. A hullám tetején 4 csomó fújt, az alján 1 és az is 20 fok különbséggel. A bójáig lehagytunk egy hajót és a hollandoknak is be tudtunk halzolni belső helyre. A második raumban már hátulról jöttek a hosszú swellek és kicsit frissült a szél, így legalább lehetett haladni. Előttünk 2 spanyol hajó közlekedett, akik egész jól használták az eszközöket, ezért közeledni tudtunk az első 2 hajóhoz. Valószínűleg sokat vitorláznak ilyen körülmények között, viszont a bójavételnél egy kis hiba csúszott a hajókezelésükbe és a hátsó felöklelve az elsőt, szélbe állította azt. A vétkes meg is csinálta a büntetést, mi pedig átcsúsztunk a szenvedő fél alatt, majd felszúrtuk. Ekkor már 9-10 csomós pöffök is voltak, amiben gyorsabbak voltunk Zigiéknél és az első helyen álló Peggyéknél. Szorosan másodiknak vettük a bóját a német házaspár mögött, ahol a hölgy kormányos korábbi 470-es világbajnok, de mi egyből kihalzoltunk, nekik pedig zűrjük volt a felhúzással, így hamarosan átvettük a vezetést. A hátszélben tartottuk az élmezőnyt és a kreuz sem okozott gondot. Holland és német riválisaink szerencsére nem tudtak sokkal feljebb jönni, de Zigiéket sajnos legyalogolták. A többi magyar egység tízen kívül futott be.

Az 5. futam rajtja előtt 2 perccel a szél elkezdett kicsit balra legyezni, de nem lehetett volna lekeresztezni a mezőnyt bal csapáson, ezért a lee oldal felett helyezkedtünk, hogy hamar ki tudjunk fordulni. A rajtra már közel 20 fokot ment el a szél, ezért egyből kifordultunk, hogy húzzuk a pozitívot. Vártuk, hogy majd visszaesik és egy kicsit ki is csúsztunk a leerajtosoknak, de a végén még visszapörgött kicsit balra, így a GER 88 simán elment és a többi hajó előtt is épphogy el tudtunk menni, sőt a spanyol 6-os is lekeresztezett a végén. Őket még majdnem elcsíptük a bójáig, de végül épphogy tudtuk venni az áramlás miatt, így fölénk csúsztak a spinyó húzásra. Egész a lee bójáig a sarkukban voltunk és idegesítettük őket. A 2. raum végén feljebb toltuk őket, hogy hátszélből kelljen felélesedniük, mi pedig lejjebb ejtve nagyobb ívből gyűjtöttünk sebességet és föléjük tudtunk szaladni, ahonnan már csak kiejteni, majd kifordulni tudtak. Ebben a szakaszban nagyon pozitív volt a bal csapás ezért húztuk a németek mögött kb. 50 -60 méterrel, főleg azért, mert élesebben tudtuk vinni a hajót, mint ők. A pálya jobb széléig már kb. 20 m magasságot gyűjtöttünk és a távolság is csökkent, a spanyolok meg lemaradtak 50 métert. A németek megfordultak a layline környékén és mi be tudtunk fordulni eléjük-alájuk 30 méterrel, bízva abban, hogy ki tudunk csúszni nekik. Sajnos ez rossz döntésnek bizonyult, mert jobbról jöttek a frissülések és egyre emelte el őket. Ezt látva inkább kiigazítottunk a spanyolokra, akik közben kijjebb álltak és jó tempóval élesen mentek a bójára. Ezzel a kis akciónkkal épphogy be tudtunk fordulni eléjük és elvesztettük az addig felépített előnyünket. A hátszélben már nem volt sok esély a németek behozására, ezért inkább a spanyolokat fogtuk, de a 4. helyen lévő másik hazai versenyző a másik irányba nyitott, így őket is figyelni kellett. Annyira jól csinálták, hogy végül át kellett váltanunk az ő kontrollálásukra és egészen meg is közelítettek, megelőzve honfitársaikat. Az utolsó szakaszban már nem változott semmi, a németek magabiztosan nyertek, mögöttünk pedig a 2 spanyol futott be. Holland ellenfeleink begyűjtöttek egy újabb kiesőt, ezért most velük egy darabig nem kell foglalkoznunk. Zigiék feljöttek 9-nek, épphogy megverték Tenkééket, akik elég sokáig az 5. helyen vitorláztak. DJ-ék megismételték az előző eredményüket, de Süliék csak 25-nek jöttek be.