FD VB 2021, Altea 4. nap

A verseny negyedik napján már a kikötőben frissebb szél fújt, így idejében kihajózott a mezőny. Az előrejelzés 8-12 csomót ígért D-i irányból, ami később keletiesre fordul.
Már a rajt előtt elkezdett balra forogni a szél, ezért halasztást húztak. 145 foknál kicsit megpihent, így el lehetett kezdeni a versenyt, de elsőre korán indított a mezőny, ezért csak a második, fekete zászlós rajt volt eredményes. Ezen a napon nekünk csak a német ellenfelünkre kellett fókuszálni, így beálltunk alá az egy perces előtt, de még ki tudott menekülni az utolsó percen belül s talált helyet magának lejjebb a vonalon. Mi már nem tudtuk lekövetni, mert alánk beálltak a hollandok és nem vállaltuk az utolsó pillanatban történő helykeresést, így felülről próbáltuk kontrollálni az ellenfelünket. Sajnos a rajtot követően tovább fordult a szél balra, így egyre kevésbé tudtuk tartani a magasságunkat a lenti hajókhoz képest, ezért átfordultunk bal csapásra. Közben a szél 10-12 csomósra frissült, ezért elkezdtünk hátra dönteni és megindítottuk a hajót az addigi éleskedésből. Ezzel ki tudtunk csúszni a mezőnyből, de a tőlünk balra lévőknek hamarabb jöttek a felpörgések, így a visszafordulásnál a németek simán előttünk voltak. A hollandok még be tudtak fordulni alánk, de volt annyi magasságunk, hogy a pöffökben megindítva hamarosan rájuk tudtunk ejteni. A bóját így második helyen vettük s elkezdtük üldözni az élen állókat. Jobban vittük a hajót a hullámos vízen s hamarosan a sarkukban voltunk. Mögöttük egy ritmussal mindig hamarabb kaptuk meg az új hullámot, így mi tudtuk kiválasztani, hogy mikor támadjuk őket. Kivártuk amíg egy siklatás után egy kicsit beszorulnak két hullám közé és hirtelen föléjük élesedtünk. Jöttek volna föl velünk, de nekik még nem ért oda a hullám, ezért előnyösebb pozícióba kerültünk és hamarosan meg tudtuk takarni őket. A bójáig végig résen kellett lenni nehogy visszatámadjanak és az összegyűjtött plusz magasságot is el kellett égetni valahogy, hogy a vonalban érkező hollandoknak még visszaérjünk. Persze ezt a németek sem nézték tétlenül és a tompább menetben próbáltak takargatni. Ezért úgy döntöttünk, hogy két halzzal bebiztosítjuk a belső helyes pozíciónkat. Közben a hollandok egész közel érkeztek a bójához és pont találkoztak a mögöttünk lévő németekkel, de nem láttuk pontosan, hogy mi zajlik mögöttünk, csak később, hogy a hollandok büntetést vállaltak. A második raumban kicsit növeltük az előnyünket és a következő szakaszban végig fogtuk az ellenfeleinket. Hátszélben sem volt olyan szélváltozás, ami veszélyeztette volna a pozíciónkat, és az utolsó kreuzban sem engedtük kibontakozni őket, így begyűjtöttük az 5. győzelmünket. A frissebb szélben DJ végre élvezhette Andriska magasságát és tömegét s végig az élmezőnyben vitorlázva az 5. helyen futottak be. Zigiéket sajnos kitáblázták a rajthajón, a GER98-cal együtt BFD-t kaptak. Süliék 14, Tenkéék 18-ak lettek.

A hetedik futamban elég volt 3. helyen végeznünk ahhoz, hogy összetettben ne tudjanak minket megelőzni. Az első próbálkozásnál a mezőny nagy része már 45-nél indított, ezért újra fekete zászló várt ránk. Addigra a szél még egy kicsit balra fordult, ezért a lee oldalon helyezkedtünk, de úgy, hogy legyen helyünk hosszabban húzni a jobb csapást. A németek a rajtot nagyon elrontották, állítólag valamelyikük beesett a vízbe, így velük már nem foglalkoztunk csak a hajóvezetéssel és a mezőnnyel. Hamarosan mindenki átfordult bal csapásra, mert az volt a pozitív. A lee rajtosok közül csak egy spanyol bírta a tempót, a többiek szépen lemaradoztak. Mi középen a hollandokkal gyalogoltuk le a mezőnyt. A németeket nem láttuk, annyira lemaradtak és csak az első bójánál derült ki, hogy mögöttünk keresztül húztak a bal szélre, ami annyira jól sikerült, hogy be tudtak fordulni alánk a bójavétel előtt. A leejtésnél viszont túl hamar mélységre mentek, mi pedig sebességen tartottuk a hajót és egy kicsit később húztuk a golyót, amivel magasságot nyertünk és élesen haladva szörföztünk a hullámokon. Mire ők felnéztek a felhúzásból és realizálták ezt, már nem volt esélyük feljönni hozzánk és a felülről érkező pöffökkel rájuk ejtegettünk és újra elmentünk felettük. Ettől egy kicsit megrogyhattak idegileg, hogy már másodszor csináljuk meg velük ugyanazt. A spanyolok messze előttünk vezettek, de látszott, hogy billegnek és nem vezetik jól a hajót. Gondoltuk, hogy a raum végére utolérjük őket. Ez így is lett, de a lee bója előtt lecsökkent a szél 7-8 csomóra és behátszelesedett. A mögöttünk jövő mezőnyt kezdte befújni alánk a hátulról frissülő szél, ezért lehalzoltunk, hogy mélységet szerezzünk és minket is elérjen a frissülés. A spanyolok semmit nem csináltak, de még is megkapták a pöfföt és lefalsoltak a bójáig az első helyen. A németeket teljesen ránk fújta a szél, épphogy előttük tudtunk felélesedni. Innen a három hajó elkezdte a vonatozást, mindenki próbálta az előző fölé tornászni magát és kialakult egy kiegyensúlyozott helyzet, amiben nem változott a hajók pozíciója egymáshoz képest. Egészen a layline közeléig húztuk bal csapáson, ahol egy kicsit elkezdett kilyukadni a szél. A bóját kb. 3 hajóhosszra vettük a spanyolok mögött és a németek sem voltak sokkal jobban lemaradva tőlünk. A hátulról jövő kereszthullámzásban egészen fel kellett élesedni, hogy meg lehessen siklatni a hajót és utána lehetett mélységre menni. Ezt minden egyes hullámon meg kellett tenni, hogy a legjobb teljesítményt lehessen elérni. A hispánok ezt nem csinálták elég radikális szögváltásokkal, így elég hamar elsiklattunk fölöttük, amit viszonylag nyugodt beletörődéssel vettek tudomásul. Úgy gondolták, hogy majd úgy is visszafújja őket a szél, ahogy szokta. Nekünk le is állt elöl a szél, pedig már 50 méterrel vezettünk és tényleg ránk fújta őket. A németek közben kicsit leragadtak, így a bójavétel után a spanyolokat kezdtük el fogni, amikor kifordultak. A hátszelező hajók között próbáltunk tiszta szelet találni és meglelni a módosított befutó pozícióját. A 6-7 csomós szélben a manschaftoknak ki-be kellett ugrálni a nagy méretű döghullámokon, hogy vízszintes maradjon a hajó. Mi inkább a németekkel foglalkoztunk és rájuk vitorlázva megnyertük a futamot két hajóhosszal előttük, a spanyolok 3-ok lettek. Süliék, Zigiék és Tenkéék egymás után futottak be 10-12. helyen. DJ-éknek nem tett jót ez a sok keletiesedés a szélben, csak a 24. helyen értek be.
Ezzel bebiztosítottuk a 14. VB címünket az utolsó futamok eredményeitől függetlenül, persze ha nem gyűjtünk be kiejthetetlen betűket sportszerűtlenségért. Pénteken és szombaton 1-1 futamot terveznek, ahol el fog dőlni az „Ezüst Sombrero” sorsa.