FD VB 2021 Altea 5. nap

Az 5. versenynapon csak lassan alakult ki a DK-i szél. Halasztás után 13.10-kor rajtolt a mezőny egy erős luv rajttal, kb. 6-7 csomóban. Mivel az előrejelzés jobbra forgást ígért, mi is a rajthajónál igyekeztünk helyet foglalni, de alattunk hárommal Süliék blokkolták a csapatot, így késve tudtunk indítani, viszont egyből kifordultunk jobbra. Ez hosszú ideig jól is nézett ki, de elkezdett balra forogni a szél és a fölöttünk- mögöttünk lévők egyre jobban elemelkedtek. Ezek csak pöffök voltak, de jobbnak láttuk egy lepörgésben beljebb igazítani. Nem akartuk teljesen elengedni a jobb oldalt, mert továbbra is abban bíztunk, de egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a bal közép fog bejönni. Egy német hajó, aki onnan érkezett, a szakasz második felében már 200 méterrel vezettet. Akik kijjebb voltak bal oldalon, azoknak nem volt elég szelük, hogy beérjenek. Mi próbáltuk a pörgéseket kihasználni és a foltokban tartani a hajót, de a layline-on satuba kerültünk. Egy cseh hajó előttünk préselt, egy spanyol pedig fentről futtatott ránk. Amikor már zavart szélbe kerültünk, kénytelenek voltunk feligazítani egyet, amivel újabb 2 spanyol elment, akik már „túlkreuzolták” magukat.
Mire vettük a bóját, teljesen leállt a szél és behátszelesedett. A németek már 500 méterrel a mezőny előtt voltak, mert ők még a szélben húztak spinyót. Keserves szakasz következett a zötykölődő döghullámokban. Körülöttünk a spanyol armada összes hajója próbált letakarni, vagy felszúrni. Öt hazai hajó volt az első 8-ban. A mögöttünk lévők egy része behalzolt már az elején, így teljesen szétnyílt a mezőny. Egy szélfolttal mi is beljebb igazítottunk, csak hogy szabaduljunk a spanyol szorításból, így egy hajót leküzdöttünk. A raum bójánál a csehek a zóna határon (mint később kiderült ezért ki is óvták őket) besurrantak a spanyolok fölé, akik már balcsapáson közelítették a jelet és kiszorították őket onnan. Mi mögülük érkeztünk élesebben, sebességgel és pont befértünk abba a résbe, amit a csehek és az áramlás létrehoztak. Közben már jobbcsapáson is érkeztek a hajók, akik előtt épphogy átértünk. Szegény spanyolok teljesen egyhelyben álltak szél nélkül és mindenki átrobogott felettük. A csehek előttünk viszont nem jöttek fel eléggé, így hamarosan őket is lenyomtuk, mert fentről jöttek a frissülések. Mögöttünk a német riválisaink, akik már másodiknál nem lehetnek rosszabbak, aztán Zigiék folytatták a sort.
A lee bójáig ez nem változott, és a felélesedés után mindenki húzott jobbra. Folyamatosan balról jöttek a pöffök, amik a hátrébb lévőket elemelgették ezért a leesésekben feljebb igazítottunk. Már egészen feljöttünk a harmadik spanyolra úgy, hogy csak a pozitívokat húztuk, majd a szakasz második felében meg is előztük őket. Közben a Zigiék mögüli üldöző bolyból 2 hajó kikoppantott jobbra és a kreuz végére már minket is veszélyeztettek. Az első hajónak, Peggyéknek épphogy be tudtunk fordulni a layline-on és 3. helyen kezdtük el a hosszú hátszelet. Ekkor már 1 óra 20 perce versenyben voltunk. Végig a pozitív csíkokra vadászva középen halzolgattunk lefelé és ezzel még egy spanyolt meg tudtunk fogni a 4-5 csomós szellőben. A hátszél végén befuttattak, ezzel begyűjtöttük a második kiesőnket. Zigiék visszaestek 10-re, a többi magyar pedig mind húszon kívülre szorult a közel kétórás, idegőrlő futamon. Holnap már csak egy 18. helyet kell csinálnunk, hogy biztosan meglegyen a Sombrero!