FD VB 2024, St.Petersburg – Florida

1. nap

Az első futamra 10.30-kor került volna sor, de a rendezőség egy fél órát csúszott a pályarakással, vagy csak a szél volt túl erős nekik. Az igaz, hogy 25-28 csomós tartós szélerősödések is voltak, de az irány viszonylag stabilan 150-160 fokról fújt. Volt egy 8-9 méteres áramlás szélirányból, de ebben az esetben ez nem volt meghatározó tényező. Végre sikerült elrajtolnunk, de ekkorra pont belukadt a szél, így rögtön állítani kellett. Lee oldalon akartunk rajtolni, de nem teljesen lent, hogy közel maradjunk a mezőnyhöz. Persze a német csapatjátékosok már jöttek egyből, hogy leszorítsanak minket amennyire csak lehet, hogy a saját favoritjuknak jobb pozíciója maradjon.
Annyira nem bántuk, mert lee rajt volt, de így teljesen a pin end-nél indítottunk. Ki is csúsztunk a mezőnynek, de 2 perc múlva jött egy masszív jobbos emelés, ami fölénk hozta a mezőnyt. Nem mentünk ki a layline-ig, mert tudtuk, hogy ott az arcunkba kapunk pár hajót, hanem keresztbe húztunk kicsivel hamarabb, kb. 6-7 hajó mögött. A szél kicsit visszafrissült és jó sebességgel tiszta szélben vágattunk át teljesen a jobb szélig. A bójára fordulva épphogy nem fértünk el az élmezőnynek, így az utolsó méterekre 2 hajó is zavart.
Negyedik helyen húztunk golyót, kicsit magasabban a többieknél és próbáltunk tapadni rájuk. Nem volt fényes a tempónk az új spinyóval, de együtt halzoltunk a bójánál és tartottuk a magasságot egy darabig, de nagyon szenvedett a hajó, ezért inkább kiejtve, próbáltunk tempót gyűjteni, amíg az előttünk lévő kettő luvcsatázott. A német Világbajnok egység több, mint 100 méterrel vezetett, majd a hollandok és egy másik német csapat vette előttünk a bóját kb. 30 méterrel, ezért mi egyből kifordultunk. Jól sikerült a második kreuz, a végén a 2 német épphogy befért a bójánál.
A felhúzásunk is jobb volt, de egyből ki kellett volna halzolnunk, mielőtt az állítgatást elkezdem és akkor már nyerő pozícióba lettünk volna, így csak a gyengébbik németet sikerült magunk mögött hagyni. Hátszélben jó a hajókezelésünk és nagyon feljöttünk a vezető kettősre, a végén az utolsó hullámmal már majdnem megcsináltuk a belső helyet, de a leszedéskor pont belerohantunk a következőbe, ami miatt megnőtt az erő a spinyón és nem tudtam időben lerántani. A fél hajó a víz alatt volt, és azt hittem a spinyó is a hajó alatt van, de szerencsére be tudtam húzni a helyére (igaz, végleg csak a felélesedés után). Ezzel kb. 2 méterrel előttünk még elfértek az ellenfeleink és a rövid befutó kreuzban már nem változott a helyzet.

A második futamra már kisebb szélben került sor, de még voltak 20 csomós pöffök. Ahhoz képest, hogy a víz felől fújt, elég lukas és csíkos volt. Egypercesben beálltunk a futamgyőztesek alá luvban, mert csak így lehet kicsit kizökkenteni őket, hiszen a többi német mindig helyet csinál nekik. Be is ragadtak a rajtnál, bár nekünk sem sikerült a legjobban, de mi hamar kitisztáztuk magunkat és a jobboldalt választva, elsőnek vettük a bóját.
Ilyen esetben máskor innen növelni tudtuk az előnyünket, de most annyira ragadt a hajó, hogy hátulról simán utolértek és a második hajó, hamarosan le is rohant. Persze egy darabig luvcsatáztunk, de ez csak arra volt jó, hogy a többiek is felzárkózzanak. Jó volt a halzunk és időben felvettük az irányt, de hamarosan a 2. német is simán átrohant felettünk. Ilyet még nem tapasztaltunk az utóbbi 30 évben, úgyhogy ez meglepetés volt számunkra. Hiába szakadtunk meg mindketten, a hajó nem akart megindulni, csak 10 fokkal tompábban, mint a többiek. A lee bójáig 300 métert vesztettünk és a GER 88, már a nyakunkon volt.
A kreuzban a többi német próbált zavarni minket, a saját párosukat pedig hagyták szabadon vitorlázni. Így kezdtük meg a hátszelet a 4. helyen, ahol az első hajó egyedül elment jobbra, ezzel átadva a helyet Kaiéknak, a 3. hajó pedig hátvédként biztosította a 88-ast, aki szép nyugodtan tudott jó szögeket menni, amíg mi luvcsatázgattunk. Mindent megtettünk, de nem elég hosszú a hátszél, hogy egy csapatmunkát semlegesítsünk. Tisztára a német bajnokságon éreztük magunkat, csak ott kétszer ennyi hajó akart keresztbe tenni.
Így a második helyről várjuk a folytatást, ami hasonló körülményekkel kecsegtet.
FD HUN 70